Oktober 2021 - Gaandeweg 12

“Bouwen aan herstel” nav Gen. 1: 31 en Gen. 3: 8-9
In Sliedrecht, waar ik woon, hebben we naar aanleiding van de opening van het seizoen 7 dagen activiteiten gehad met als centraal thema: “Bouwen aan herstel”. Uitleg en invulling van dit thema kan op vele manieren. Maar laten we beginnen bij het begin.
Herstellen zegt mij dat er iets beschadigd of kapot is. En dat klopt. In Gen. 2 lezen we over de zondeval. De afstand die er kwam tussen God en ons.
Maar God biedt herstel aan. Hij gaat op zoek naar Adam en Eva. Mens waar ben je? Kom maar tevoorschijn… God neemt het initiatief en biedt ons Zijn liefde/relatie aan.
Willen wij bouwen aan herstel kan dit alleen maar omdat Hij, God, eerst bouwde aan herstel. Toen in het paradijs en later door de komst van Jezus, Zijn Zoon.
Joh 3: 16 zegt: Gods liefde voor de wereld was zo groot, dat Hij zijn enige Zoon heeft gegeven. Iedereen die in Hem gelooft, zal niet sterven maar leven.
Het herstelplan van God is in werking …Maar …Waar bent u? En wat is uw reactie?
Dit thema nodigt ons uit om hier over na te denken.
Te danken voor Zijn opzoekende liefde.
En misschien wel voor het eerst of weer opnieuw te bouwen aan herstel in de relatie met God. Hij wacht alleen nog maar totdat je komt ….
Richard Meerkerk (Seinpost)