Bosbericht maart 2021

Regelmatig wordt mij de vraag gesteld: hoe gaat het in Willemstad? Mijn antwoord is dan steevast: ik heb het prima naar mijn zin! Een leuke gemeente, ik voel me welkom, de sfeer is goed.
Beter dan in Rotterdam? Nee, maar ook niet slechter, beide plekken zijn niet met elkaar te vergelijken. Allebei hebben ze hun charme. In Rotterdam behoor ik ongeveer tot het meubilair, en dat voelt voor mij goed. En in Willemstad heb ik elke werkdag nieuwe ervaringen en ook dat voelt goed voor mij.
Beide plekken hebben één ding gemeen. Het zijn gemeenten des Heeren, beide gemeenschappen waar de naam van Jezus wordt verkondigd. Eén in Hem!
En dat is wat de wereldwijde kerk gemeen heeft. We geloven in Jezus en dragen dat uit. In diensten, waar het Woord centraal staat, en in activiteiten waar we bezig zijn voor en met mensen, maar altijd namens de Ander.
Geweldig om dit te mogen en te kunnen doen. Ja, als kerk hebben we onze zorgen. Een vraag die ik veel hoor: hoe zal het gaan na de corona? Wordt het weer hetzelfde. We horen dan vaak de uitdrukking ‘het nieuwe normaal’! Wat wordt het ‘nieuwe normaal?’ Dat weten we niet, dat is afwachten. Wat we wel weten is dat de Geest van God dezelfde is als vóór corona en ook ons straks de weg zal wijzen:

De Heil'ge Geest, die haar de toekomst spelt,
doet aan Gods kerk zijn heilgeheimen weten;
Hij, die haar leidt en in de waarheid stelt,
heeft zijn bestek met wijsheid uitgemeten;
Hij trekt met heel zijn kerk van land tot land
als Gods gezan
t.