Bos bericht

Pinksteren
Bos bericht

Bos-bericht
Vol verwachting klopt ons hart....ho...verkeerde tekst...Dit past niet bij de tijd in het kerkelijk jaar? De Sint is al lang weer in Spanje en bereidt zich alweer voor op zijn komst in november. Maar...toch klopt die tekst. In ieder geval voor mij, voor ons. Mijn/ons hart zit vol verwachting! Zondag 20 mei is er voor het eerst een festivalzondag in de Open Hof, een gezamenlijke dienst met Seinpost, de Javaanse christenen en de Open Hof. Dat belooft een feest te worden. Maandag 21 mei is er in de Maranathakerk een zendingsdienst waar de Echo centraal staat en waar ik gezegend wordt als pionier voor mijn werk op Katendrecht en in de Afrikaanderbuurt. En dinsdag 22 mei vliegen we naar China om daar 3 weken een rondreis te maken langs alle highlights van dit schitterende land. Dus u begrijpt het nu,vol verwachting klopt ons hart, wat gaat het ons allemaal brengen?
En wat verwacht u? Verwachten we de Pinkstergeest? Zet die ons in vuur en vlam? Of is het allemaal een waakvlammetje? Eèn zuchtje wind en het vlammetje waait uit? Als uw verwachting minimaal is wens ik u toe dat de Wind het vlammetje niet uitblaast maar juist nieuwe kracht geeft, dat we allemaal opnieuw in vuur en vlam staan! Dat heeft de kerk nodig! Nieuw vuur!
In vuur en vlam zet ons de Geest
Gegeven op het pinksterfeest,
Ten leven op ons uitgestort
Hoort hoe Gods kerk geboren wordt! (lied 184 uit Zingende Gezegend)