Bosbericht juni 2021

Bos-bericht

Heerlijke weken mochten we hebben op Texel. Geweldig weer, geweldig eiland, heerlijke (wel eenvoudige) accommodatie tussen Den Burg en de Koog.  HEERLIJK!
Het is goed om zo even wat afstand te nemen van je werk en even op te ademen, te recreëren. Je hoort dit woord wel eens uitleggen als herscheppen. Ik zie het als even bijkomen om dan met frisse moed en kracht opnieuw te beginnen.
Op Texel bezochten we ook twee keer een kerkdienst, voor ons meer behoefte dan een gewoonte. Even luisteren naar het Woord (waarvan één keer onder het gehoor van een Rotterdamse emeritus) en meebeleven hoe het in een andere gemeente gaat. Het was goed! Wat ons wel opviel is dat ook op Texel de PKN-kerken het moeilijk hebben. Een gemeente bestaat daar uit 3 kernen en op zondag is er lang niet in elk dorp een dienst. Ze zijn dan maar wat blij met de christelijke toeristen die zomers mede de kerken vullen. We staan in onze zorgen als gemeenschap dus niet alleen. Maar we hebben óók gemeen dat we altijd gemeente van Christus zijn. Paulus typeert het zo mooi, Christus (Jezus) is het hoofd en de gemeente het lichaam. En die Naam wordt nog steeds hoog gehouden in onze kerken, ondanks alle zorgen!

Geliefden, sluit u dan aaneen,
vanwaar en wie ge ook zijt;
als kinderen om uw Vader heen
en Christus toegewijd. (lied 969: 3)

Een hartelijke groet, mede namens Liesbeth vanuit ons Hoekie,
Johan Bos